شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهیدسیدمحمدرضاخاتم نژادنیاکی

زندگینامه شهیدسیدمحمدرضاخاتم نژادنیاکی
نام پدر:    سید ابوالحسن
نام مادر:    فاطمه
تاریخ تولد:    1341/10/7

تحصیلات:    دیپلم
یگان خدمتی :    ارتش
نوع عضویت:    سرباز
تاریخ شهادت:    1364/12/29
محل شهادت:    پنجوین عراق
نحوه‌ی شهادت:    ترکش خمپاره
محل دفن:    آمل
سن :    23 سال


 شهید سیّد محمّدرضا خاتم‌نژاد انسانی وارسته، خالص و بسیار دوست‌داشتنی که میان خاصّ و عام محل زندگی اش زبانزد بود. در خردسالی پدرش را از دست داد و در سختی و مشقّت و با دسترنج مادرش از کودکی به نوجوانی و جوانی رسید. در تابستان کارگری و در زمستان تحصیل می‌کرد و از این دسترنج مقداری برای خرج تحصیل برمی‌داشت و بیشتر آن را به دیگران کمک مالی می‌نمود با اینکه خود محتاج بود.
بسیار ساده‌زیست با صفا و خنده‌رو و دلنشین بود و در بین همسایگان، فامیلان و دوستان بسیار محبوب و مورد توجه بود. با ایمان، نماز خواندن و اهل دل بود و به قرآن انس سرشار داشت و  در مراسم دعا و نیایش در مساجد شرکت می‌نمود و دلی‌ شکسته و روحی بلند داشت و بیشتر از سن خود می‌فهمید و عمل می‌کرد و فردی بسیار با خشوع، خضوع وبی‌نهایت مردمی و اهل سخاوت و مومنی غیرتمند بود.
او در بین فرزندان خانه، از همه بیشتر به مادرش ارادت و در کارهای منزل و بیرون کمکش می‌کرد و همیشه به دیگران سفارش مادر را می‌نمود و مادرش نیز علاقه‌ای خاص به او داشت و تقریباً تمام وجودشان در او غرق بود.
صدای گرمی داشت و در بین دوستان و فامیلان گاه‌گاهی امیری‌خوانی می‌کرد، سوز صدایش حکایت از درون سوخته‌اش بود. در آخرین باری که   به  مرخصِّی  آمده  بود مدام  به  خانواده اش می گفت دیگر  برنمی گردم  و این دفعة آخری است که پیش شما هستم.
نگاهش پرمعنی شده بود و چهره‌اش به زیبایی گرائید و هاله‌ای از نورانیّت همراه با رنگ غربت و سحرکننده صورتش را احاطه کرده بود.
بعد از حضور مجدد در جبهه‌های نبرد و گذشت مدتی چند ، برای دیدار خانواده‌اش در تاریخ 29/12/1364 درخواست مرخصی می‌کند تا ایام عید در کنار مادر و برادرانش باشد. قبل از حرکت بطرف آمل، بطرف دوستان و همسنگران خود می‌رود تا خداحافظی کرده باشد که در اثر حمله هوایی هواپیماهای دشمن، ترکش بمب به قلب نورانی و پر از مهرش اصابت کرد و جان به جان آفرین تسلیم نمود و به خیل شهدا پیوست.

یاد و خاطره‌اش گرامی و راهش پر رهرو باد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد