شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

ایمان و اعتقادات مردم هدف دشمن در جنگ نرم/ قداست 8 سال دفاع مقدس برگرفته از نقش رهبر دینی و مردم مومن است

ایمان و اعتقادات مردم هدف دشمن در جنگ نرم/ قداست 8 سال دفاع مقدس برگرفته از نقش رهبر دینی و مردم مومن است


فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: از جمله عوامل قداست هشت سال دفاع مقدس نقش مردم، جوانان، رهبری و مسئولین و سازمان های دولتی است که در دفاع مقدس حضور داشتند.

به گزارش بسیج پرس؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختتامیه دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد گفت: امروز جهان تشنه معارف ناب و واقعیت هایی است که انسانیت را به انسان بازگرداند. هفته دفاع مقدس در سی و چهارمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی را به شما عزیزان و افسران جنگ نرم امروز تبریک می گویم و گرامی می داریم یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و رزمندگانی که پس از انقلاب جان خود را در جبهه های مختلف تقسیم کردند و خدا را شکر می کنم که توفیق حضور در جمع شما عزیزان را پیدا کردم.

باید جنگ نرم را حس کرد

وی با اشاره به اینکه روزهای آخر هفته دفاع مقدس را پشت سر می گذاریم افزود: جنگ نرم امروز نیز جنگ مقدسی است و اگر شرایط آن را فراهم کنیم همان قداست دفاع مقدس را دارد و قطعاً زمان بیشتری را می طلبد. اگر مومن واقعی هستیم خیلی نباید فرقی میان آن جنگ هشت ساله با جنگ کنونی قائل باشیم و یکی از مشکلات همین است که جنگ نرم به درستی حس نمی شود ولی جنگ فیزیکی حس می شود.

قداست 8 سال دفاع مقدس برگرفته از نقش رهبر دینی و مردم مومن است

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این مطلب که اولین چیزی که باید به آن توجه شودعوامل قداست هشت سال دفاع مقدس است اظهارداشت: چرا دفاع مقدس قداست دارد؛ دلیل آن نقش مردم، جوانان، رهبری و مسئولین و سازمان های دولتی است که در دفاع مقدس حضور داشتند. در جنگ هشت ساله هیچ کدام از شهدای ما برای آزادی خاک نرفتند و همه برای پاسداری از دین وارد میدان نبرد شدند واگر نبود حضور مردم سرنوشت جنگ معلوم نبود و وقتی می  گوییم مردم منظور مردمی با انگیزه، مومن و انقلابی را مدنظر داریم. پس می توان گفت یکی از عوامل اصلی برای قداست بخشیدن به دفاع مقدس نقش مردم و نقش رهبری دینی در دوران دفاع مقدس است.

هدف دشمن در جنگ نرم ایمان و اعتقادات مردم است

وی خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی جایگاه ولایت فقیه نداشت معلوم نبود آینده کشور به چه صورتی رقم می خورد و نقش مردم در هر جایی که دفاع از انقلاب اسلامی است تعیین کننده است. در مقابله با تهدیدات نرم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هدف دشمن ایمان و باور مردم است و برای همین جهاد اکبر از جهاد اصغر بالاتر است و در جنگ فرهنگی این هدف دشمن است. مردم در جنگ سخت با هر انگیزه ای وجود دارند اما در جنگ نرم  یا حضور مردم دیده نمی شود و یا بعضی از مسئولین با رفتارشان سنگ اندازی می کنند. یکی از تفاوت های جنگ نرم و سخت خاکریز است که در جنگ سخت دشمن مشخص است اما در جنگ نرم همه در یک جناح هستند و نمی توان باطن افراد را دید.

در جنگ نرم نباید منتظر دستور از بالا به پایین بود

سردار جعفری با بیان اینکه تفاوت های جنگ نرم و سخت در مدیریت و هدایت است تصریح کرد: در جنگ سخت مدیریت و امنیت از بالا به پایین است اما در جنگ نرم نباید منتظر دستور بالا به پایین بود. در جنگ نرم شروع کننده ما بودیم اما در جنگ سخت شروع کننده دشمن بود، وقتی امام (ره) برای انقلاب به پا خاست جنگ نرم شروع شد و تا کنون هم ادامه دارد.

تلفات جنگ نرم به مراتب خطرناک تر از جنگ سخت است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد درصد انگیزه ایمان به نکته ای از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: حضور در جبهه های سخت و نبرد با دشمن اخلاص بالایی را می طلبد اما جنگ نرم پیچیدگی های بیشتری دارد که به تبع آن باید اخلاص و تقوایی بیشتری داشت. تلفات و خسارات جنگ سخت شهید و جانباز است اما تلفات و خسارات در جنگ نرم خطرناک تر است یعنی اگر کسی تلفات دهد نتیجه اش بدتر از جنگ سخت است.

مشکل اساسی امروز ما این است که جنگ نرم حس نمی شود

وی عنوان کرد: در جنگ سخت ایمان و باور مردم تقویت می شود و نتیجه آن صدور اسلام به جهان است اما در جنگ نرم ایمان و باور از بین می رود و این نشان می دهد اهمیت جنگ کنونی بیشتر است و مشکل اساسی این است که این تلفات و خطرات حس نمی شود. طبعات جنگ سخت تخریب و تجاوز است اما در جنگ نرم خطرات حس نمی شود و بصیرت دقیق تری برای فهم این خطرات لازم است. باید اقداماتی صورت بگیرد تا این جنگ حفظ شود.

وی ادامه داد: یک وجه اشترا ک بین جنگ سخت و نرم مشارکت جوانان درآن است؛ در صحنه هایی که در جنگ تحمیلی بالای 90 درصد جوانان 20 تا 24 بودند و هشت تا 9 درصد میانسال و یک درصد مسن بودند و نکته اساسی حضور مدیران جوان در جنگ سخت بود و در جنگ های نرم و فرهنگی نیز امید به نسل جوان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: تحمل فشارها و سختی ها در صحنه های مقابله با جنگ نرم بسیار سخت تر است. تبعیت از ولایت فقیه و در مسیر انقلاب بودن از آن کسانی است که درک کنند و به خودشان شک و شبهه راه ندهند، شاید یکی از دلایلی که توفیقات را دورتر می بینیم باید در خودمان جستجو کنیم و جنگ نرم فهمش و تشخیص دوست از دشمن سخت تر است و از خدا کمک می خواهیم که کمک مان کند در این عرصه شاهد موفقیت باشیم.

جبهه انقلاب اسلامی محتاج تلاش و مجاهدت جوانان انقلاب اسلامی است

وی در پایان تاکید کرد: جبهه انقلاب اسلامی در داخل محتاج تلاش و مجاهدت جوانان انقلاب اسلامی است. درعرصه خارجی انقلاب اسلامی خوب پیش می رود و موفقیت های روز افزون به دست آورده ایم اما در داخل مشکل داریم و جنگ نرمی که شما در این عرصه قرار دارید موضوع داخل است و موانع آن هم بیشتر داخلی است. خیلی نباید امیدمان به سازمان های دولتی باشد و نسبت به مسئولین امیدی زیادی نمی توان داشت هر چه هست حرکت خود جوش مردمی است؛ باید گوش هایمان به دهان مبارک رهبر معظم انقلاب باشد و با روحیه جهادی تلاش کنیم و قطعاً موفقیت در این عرصه با نیروهای حزب الله است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد