شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

صهیونیست‌ ها منتظر صاعقه‌ های ویرانگر باشند/سپاه تا آخرپای فروپاشی اسرائیل می‌ ایستد

صهیونیست‌ ها منتظر صاعقه‌ های ویرانگر باشند/سپاه تا آخرپای فروپاشی اسرائیل می‌ ایستد

به گزارش عمارنامه،  در پی شهادت سردار محمد علی الله دادی در حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی به قنیطره سوریه، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.
متن کامل پیام سرلشکر جعفری به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
« مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.»
 
مجاهدان خستگی ناپذیر جبهه عظیم انقلاب اسلامی
سلام علیکم
شهادت ابناء امت اسلام در قنیطره، نقطه آغاز دیگری را بر فروپاشی قریب الوقوع نظام سیاسی ظالم، منحوس و تروریسم رژیم صهیونیستی ایجاد نمود.
ترکیب شهدای این واقعه نشان داد انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته و جبهه‌ی متحد اسلامی شکل گرفته است مجاهدان این جبهه در حال امتداد دادن انقلاب به درون سرزمین‌های خود در چارچوب آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی عمل می‌کنند.
از این رو دشمنان کینه توز اسلام ناب محمدی(ص) گمان می‌کنند با مقابله‌ حقیرانه خود و از سر ذلت و خواری در یک جا با اهانت به ساحت پاک پیامبر مکرم اسلام و مقدسات مسلمانان و جای دیگر با ترور مجاهدان عرصه پر نفوذ انقلاب اسلامی می‌توانند مانع تحقق وعده های الهی شوند.
امروز همه جوانان، در جهان اسلام «جهاد مغنیه‌اند» و همه پاسداران انقلاب اسلامی «الله دادی». این شهادت ها ثابت کرد که ما نباید از جهاد فاصله بگیریم؛ صهیونیستها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند آنها در گذشته ظهور خشم ما را دیده‌اند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان طور که در صحنه‌ جنگ‌های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد و با استمرار و عمق بخشی به حمایت های خود از مبارزین و مجاهدین مسلمان منطقه، تا حذف کامل این جرثومه فساد از جغرافیای سیاسی منطقه از پا نخواهد نشست.
یقینا این خون‌های نا به حق ریخته برجستگان و برگزیدگان امت اسلامی، وعده‌ حضرت امام خمینی(ره)را در آزادی قدس شریف، به موعود خود نزدیکتر می‌نماید.
این شهادت و فداکاری مجاهدان جبهه عظیم انقلاب اسلامی-که بر پیشانی آن نام سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی ورزمندگان حزب الله لبنان می‌درخشد- نثار حضرت زهرای مرضیه صدیقه الکبری(س) باشد و امیدواریم خداوند متعال به برکت دعای مادرانه این کوثر ملکوتی، دل‌های بازماندگان ایشان را تسلی خاطر بخشد و به همرزمانشان پیروزی و عزت عطا فرماید.
انشاءالله.
سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
 
در پی شهادت سردار الله دادی حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی (نماینده ولی فقیه در سپاه)، سردار علی‌اکبر احمدیان (رییس مرکز راهبردی سپاه)، فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و نیز جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان ارشد سپاه در تماس‌ها و پیامهایی با محکومیت اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی و جمعی از فرماندهان حزب الله لبنان را محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و آحاد امت اسلامی تبریک و تسلیت گفتند.

فرزند امام رحمه‌الله

فرزند امام رحمه‌الله




پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR تصویری از شهید جهاد مغنیه -فرزند سردار شهید حاج عماد مغنیه- در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را منتشر کرد. «همین شهدای برجسته‌ی دنیای اسلام، همین شهید عزیزی که به وسیله‌ی صهیونیستها به شهادت رسید، اینها افتخار میکردند که بچه‌های امامند؛ خودشان را فرزند امام میدانستند. این شهید حاج عماد خودش را فرزند امام میدانست. ۱۳۸۶/۱۱/۲۸»

مجموعه ویژه نامه های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم

مجموعه ویژه نامه های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم















بیانات رهبری در دیدار دست‌اندرکاران همایش نکوداشت استاد مشفق کاشانی

بیانات رهبری در دیدار دست‌اندرکاران همایش نکوداشت استاد مشفق کاشانی




بسم الله الرحمن الرحیم
اولاً بسیارکاربجا و درستی انجام دادید که برای جناب آقای مشفق -شاعر عزیزمان- بزرگداشت گرفتید، نکوداشت گرفتید. یقیناً تقدیر و برجسته‌سازی شخصیّت و خصوصیّات برجستگان ما، کمک میکند به اینکه جوانان ما، کسانی که استعداد دارند و ظرفیّت دارند، بتوانند حرکت کنند و پیش بروند. وقتی از شاعر تمجید میشود، نفس این شاعرپرور است. شما می‌بینید، در دورانهای گذشته شعرای بزرگی که مورد تشویق و تمجید حکّام وقت قرار گرفتند، موجب شده که در همان مجموعه کسان زیادی شاعر و نکته‌پرداز و مضمون‌ساز به وجود بیاید؛ این چیز اساسی‌ای است. بنابراین تشویق شاعران بزرگ و برجسته کردن شخصیّت آنها کمک میکند به پیشرفت ادبیّات و شعر.
جناب آقای مشفق هم از شعرای خوب زمان ما هستند. بنده البتّه از قدیم با بعضی از اشعار ایشان -در مطبوعات و اینها- آشنا بودم و شخص ایشان را هم که از اوائل انقلاب به اتّفاق آقای حمید و مرحوم شاهرخی و اینها، مکرّر آقایان را زیارت میکردیم؛ از شعرهایشان میشنیدیم، استفاده میکردیم. و غزل ایشان، غزل پخته و مضمون دار و خوش اسلوبی است؛ یعنی یکی از غزل سرایان برجسته‌ی زمان ما جناب آقای مشفق هستند؛ بیشتر سبک عراقی - و در عین حال دارای مضمون، دارای الفاظ شسته‌رفته و پخته - غزل ایشان را تشکیل میدهد. حالا البتّه ایشان در فنون دیگر هم شعر میگویند، قصیده هم میگویند، قطعه هم میگویند، لکن غزل ایشان یک برجستگی ویژه‌ای دارد. در جلسات شعری‌ای که بنده در آنجاها حضور داشته‌ام و توانسته‌ام بشنوم از شعرها، شعر ایشان همیشه یک شیرینی و برجستگی و زیبایی خاصّی داشته. جا دارد که از ایشان حقیقتاً تشویق بشود.
علاوه بر جنبه‌ی شعری محض، دو خصوصیّت دیگر هم در آقای مشفق هست که قابل توجّه است: یکی اینکه شعر ایشان در خدمت هدفها قرار میگیرد؛ در خدمت هدفهای دینی و هدفهای انقلابی. از اوّل انقلاب - از قبل انقلاب هم شاید همین‌جور بوده؛ امّا آنچه من اطّلاع دارم در دوران انقلاب [است]- شعر ایشان، چه شعر مذهبی و به اصطلاح شعر آئینی‌ای که ایشان گفتند در مدایح و در موضوعات مربوط به ائمّه (علیهم السلام)، و چه شعرهایی که درباره‌ی مسائل انقلاب گفتند، همه‌ی اینها شعرهای مفید و اثرگذاری است. آن بیت اوّل همین غزلی که الان ایشان گفتند، به نظر من می‌ارزد به خیلی از شعرها و گفته‌ها و نوشته‌ها؛ در وقتی که دشمن و بعضی از دوستهای نادان سعی میکنند فضاها را تیره و تار جلوه بدهند، میگویند اگر هوش و گوشی وجود دارد، اینجا پنجره‌ها باز است. اینها خیلی نکات مهمّی است. در غزل ایشان همیشه در طول این زمانها آدم مشاهده میکند.
نکته‌ی دوّم شخصیّت خود ایشان است؛ ایشان یک انسان محترم و آراسته به اخلاق خوب، به رفتار خوب محسوب میشوند و ما در طول این حدود سی وچند سال که با ایشان آشنا هستیم و مرتبطیم و از ایشان شنیدیم و گاهی با ایشان نشست و برخاست کردیم، همیشه این رفتار را از ایشان ملاحظه کردیم.
امیدواریم ان‌شاء الله خداوند به ایشان سالهای طولانی عمر بدهد؛ ایشان را، آقای حمید را - این پیش‌کِسوتهای شعر معاصر را- بایستی ارجمند داشت و عزیز داشت؛ ان‌شاء الله آینده‌ی ادب و شعر فارسی هم به همین مناسبت و به همین میزان پیشرفت داشته باشد.
والسّلام علیکم و رحمة الله

ده گام برای حجاب دختران

ده گام برای حجاب دختران

انسانهای پاک حجاب دخترانشان را دوست دارند، و بر پوشش آنها حریص هستند، و دوست دارند تا آنها را با تقوا و صالحه به جامعه تحویل دهند، اما چگونه…؟
در اینجا ده گام اساسی برای با حجاب کردن دخترت به تو پیشنهاد می شود که در هیچ یک از این اسلوبها، چیزی به نام توبیخ، کتک زدن، داد و بی داد کردن و امثال اینها نمی یابید، بلکه گامهای حکیمانه ی است که پدر و مادر و یا دیگر اعضای خانواده برای با حجاب کردن دخترانشان به کار می گیرند.

از کودکی شروع کن!

۱- از همان روز کودکی دخترت را به حجاب تشویق کن، و منتظر نباش تا به سن تکلیف برسد، سپس او را بدان امر کنی، چه بسا وقتی به سن تکلیف رسید نتوانی او را قانع سازی، و هوای نفس بر وی غلبه کند، پس بهتر آن است که از کودکی به تدریج شروع کنیم.


ذکر خوبی های حجاب!
۲- خوبی های حجاب را برایش ذکر کن، از عجایب و حسنیات آن صحبت کن، و بگو که حجاب وقار و سنگینی است، حجاب مظهر تربیت صحیح و حسن نیت پاک است.

حجاب، امری واجب!
۳- او را با خبر ساز که همانا حجاب امری واجب از جانب خداوند است، و او را آگاه ساز که این عمل را فقط برای رضای خداوند انجام می دهی نه مردم؛ و اینکه خداوند در همه حال او را می بیند. و خداوند از زن محجبه خشنود می شود، آیات حجاب را برایش تلاوت کن، و او را تشویق کن تا آن را حفظ نماید و معانی آن را فرا گیرد.


معرفی زنان محجبه!
۴- نمونه ی از زنان محجبه و صالحه برای آنها ذکر کن، بهتر است از امهات المؤمنین شروع شود، سپس از زنان صالحه دیگری که نمونۀ بارز عصر خویش بودند، سعی شود نمونه ای از زنان محجبه این عصر نیز برای آنها ذکر شود، بویژه زنان غیر مسلمانی که به اسلام رو آوردند و حجاب را اختیار نمودند.

تفاوت ها را بگو!
۵- تفاوت بین زنان محجبه و غیر محجبه برای دخترت ذکر کن، و هلاکت بی حجابان و خطر بی حجابی در اجتماع امروزی برای وی بازگو کن.


پاداش زنان صالح!
۶- از اخلاق و رفتار زن صالحه سخن بگو، و ثواب التزام به عمل صالح، و پاداش زنان صالح، و اینکه چگونه یک زن صالحه می تواند سبب هدایت دختران دیگر شود؟

معاشرت با محجبه ها!
۷- مواظب باش تا دخترت همراه دختران محجبه باشد و با آنها دوست باشد، و ایشان را همراه دختران بی بند و بار رها مساز، چه بسا که دوست و همنشین بیشترین تأثیر را بر همنوع خود می گذارد.


مادر، الگوی فرزند!
۸- سعی شود مادر دختر الگویی صالحه برای او باشد، تا با وی در مورد حجاب، و کیفیت آن سخن بگوید، و حکایات و داستانهای حجاب را از وی بشنود.

کلاس های دینی!
۹- تلاش شود تا مادر، دخترش را در کلاسهای دینی و علمی و جلسات قرآن در مساجد مشارکت دهد، چون در این کلاس ها بر حجاب خویش بیشتر اهتمام می ورزد، و بدینوسیله کم کم به آن خو گرفته و پرورش می یابد.

 

تشویق حجاب!
۱۰- در مقابل پوشش و حجاب دخترت، هدایا و جوایزی در نظر گرفته، و بدینوسیله او را بر این عملش تشویق کن، و به او بفهمان که خداوند در روز قیامت جایزه بزرگ را به او عطا می کند، و آن هم بهشت بلند مرتبه و جاویدان است.

منبع:پایگاه فرهنگی مردان ناب

شهادت سردار الله دادی در جغرافیای مقاومت اسلامی

شهادت سردار الله دادی در جغرافیای مقاومت اسلامی 

به گزارش سپاه نیوز؛ در بخشی از این اطلاعیه آمده است: سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی از فرماندهان شجاع، مخلص و خردمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که نقش آفرینی‌های مؤثر وی در دوران دفاع مقدس و سپس در فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد برای همیشه ماندگار و الهام بخش نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی خواهد بود.

این اطلاعیه افزوده است: این فرمانده مؤمن و ولایت‌مدار که در مقام مستشاری برای کمک به دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریست‌های تفکیری- سلفی به این کشور عزیمت کرده بود، مشورت‌های تعیین کننده‌ای در راستای توقف و خنثی سازی جنایات و توطئه‌های این فتنه صهیونیستی تروریستی در جغرافیای سوریه ارائه و نام و یاد خود را در زمره مدافعین و حامیان مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی ثبت کرد.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به نحوه شهادت سردار الله دادی آمده است: گروهی از رزمندگان و نیروهای مقاومت اسلامی همراه با سردار رشید اسلام محمد علی‌الله دادی در حین بازدید از منطقه "قنیطره" مورد حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که بر اثر این جنایت این سردار دلاور همراه با تعدادی از اعضای حزب الله به شهادت‌رسیدند.

این اطلاعیه با تاکید بر اینکه بی تردید شهادت سردار الله دادی و رزمندگان حزب الله عزم و اراده مقاومت اسلامی در عرصه‌ی مقابله با رژیم صهیونیستی و پی‌گیری آرمان‌های اسلام عزیز را جدی‌تر خواهد کرد" تصریح کرد: اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی کشور سوریه بار دیگر نشان‌داد که فتنه تروریستی داعش و جریان‌های تکفیری در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های نظام سلطه و صهیونیسم و با هماهنگی سران کاخ سفید و رژیم اشغالگر قدس، علیه امت اسلامی طراحی شده است و برای دست‌یابی به اهداف و مقاصد شیطانی خود هیچ گونه پای بندی به قوانین بین المللی و اصول اخلاقی و انسانی ندارد.

در پایان این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت سردار الله دادی و تعدادی از رزمندگان حزب الله و مقاومت اسلامی به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت‌های لبنان، سوریه و ایران آمده است: برنامه‌های تشییع، تدفین و گرامیداشت سردار رشید اسلام سرتیپ پاسدار محمد علی الله‌دادی متعاقباً به آگاهی مردم ایران خواهد رسید.

فرزند عماد مغنیه در تجاوز صهیونیست‌ها به سوریه به شهادت رسید/ وحشت صهیونیست‌ها از پاسخ احتمالی مقاومت

فرزند عماد مغنیه در تجاوز صهیونیست‌ها به سوریه به شهادت رسید/ وحشت صهیونیست‌ها از پاسخ احتمالی مقاومت

به گزارش بسیج پرس؛ روابط عمومی حزب‌الله لبنان اسامی 6 شهید حمله عصر دیروز رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه را اعلام کرد.

روابط عمومی حزب الله لبنان اعلام کرد که محمد احمد عیسی فرمانده شهید معروف به ابو عیسی و جهاد عماد مغنیه معروف به جواد فرزند شهید عماد مغنیه، غازی علی ضاوی معروف به دانیال، علی حسن البراهیم، معروف به ایهاب، عباس ابراهیم حجازی معروف به سید عباس، محمد علی حسن ابو الحسن معروف به کاظم شهدای این حمله هستند.

بر خلاف ادعاهای رژیم صهیونیستی نامی از ابو علی الطبطبایی که فرمانده نیروهای هجومی حزب الله معرفی شده، در لیست رسمی ارائه شده از سوی حزب الله لبنان وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هدف اصلی موشک باران القنیطره واقع در جنوب سوریه، "ابو علی طباطبایی" یکی از مقامات ارشد نظامی حزب‌الله لبنان بوده است.

بلافاصله پس از انتشار خبر شهادت چند تن از رزمندگان مقاومت، شبکه خبری المنار وابسته به حزب الله  در خبری فوری ضمن تائیداین خبر اعلام کرد که به محض دریافت اطلاعاتی اسامی شهدا را اعلام می‌کند.

رسانه‌های صهیونیست: روزهای خوش اسرائیل به پایان رسید

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: روزهای خوش اسرائیل به پایان رسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، پایان روزهای خوش و آرام در جبهه شمالی فلسطین اشغالی به پایان رسیده است.

این واکنش رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به خاک سوریه صورت گرفت که بر اساس آخرین گزارش ها ، شماری از رزمندان مقاومت در این تجاوز به شهادت رسیده‌اند.

سیدحسن نصرالله دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان پیش از این به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای تجاوز به خاک لبنان هشدار داده بود.

رژیم‌صهیونیستی در مرز با لبنان حالت آماده باش اعلام کرد

در پی شهادت تعدادی از رزمندگان حزب‌الله در تجاوز صهیونیست‌ها به سوریه، اسرائیل در مرزهای شمالی سرزمین‌ اشغالی با جنوب لبنان حالت آماده باش اعلام کرد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین برفراز مزارع شبعا و کفر شوبا در جنوب لبنان به پرواز در آمدند.

وحشت صهیونیست‌ها از پاسخ احتمالی مقاومت به تجاوز رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از ترس و وحشت شهرک نشینان مناطق شمال سرزمین اشغالی در مرز با لبنان خبر دادند.

این نگرانی به دلیل پاسخ احتمالی مقاومت با تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه است که طی آن تعدادی از رزمندگان حزب‌الله به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان را به حالت آماده‌باش در آورد

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: نیروهای نظامی ارتش اسرائیل هم اکنون به حالت آماده باش کامل در مناطق مرزی شمالی فلسطین اشغالی با لبنان در آمده اند، و وزارت جنگ اسرائیل تجهیزات و جنگ افزار نظامی بیشتری را به این مناطق ارسال کرده است.

کابینه این رژیم همچنین از تمام سفارتخانه های خود در سراسر جهان خواسته است ضمن افزایش سطح حالت آماده باش تدابیر امنیتی را هم افزایش دهند.

دمشق: تجاوز رژیم‌صهیونیستی به سوریه، همدستی اسرائیل با تروریستهای تکفیری را برملا کرد

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت: رژیم‌صهیونیستی با حمله امروز خود به سوریه مرتکب اشتباه بزرگی شد.

عمران الزعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه به شبکه تلویزیونی المنار گفت: رژیم‌صهیونیستی با حمله امروز خود به سوریه مرتکب اشتباه بزرگی شد.

وی افزود: تجاوز رژیم‌صهیونیستی به سوریه، همدستی اسرائیل با تروریستهای تکفیری را برملا کرد.

الزعبی ادامه داد: این رفتار رژیم صیهونیستی جدید نیست و این رژیم از سال 1948 چنین رفتاری را در پیش گرفته است.

حماس خواستار واکنش جدی مقاومت به تجاوز القنیطره شد

گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به القنیطره خواستار واکنش جدی حزب‌الله لبنان به این اقدام شدند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تجاوز رژیم صهیونیستی به کاروان حزب‌الله لبنان در القنیطره را محکوم کرد و خواستار واکنش قوی حزب‌الله این اقدام شد.

گردان‌های ناصر صلاح‌ الدین شاخه نظامی کمیته های مقاومت مردمی نیز با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که دشمن جز زبان زور و واکنش جدی را متوجه نمی‌شود و مقاومت باید به این پیام واکنش نشان دهد.

این بیانیه تأکید کرد که خون‌های شهدا در القنیطره نشان دهنده وحدت مقاومت از فلسطین گرفته تا لبنان و ایران است.

رژیم‌صهیونیستی قصد سنجش نوع واکنش حزب‌الله را داشت

عضو پارلمان سوریه گفت که رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمله به اعضای حزب الله، نوع واکنش آن و نیز دولت سوریه را به تجاوز اخیر بسنجد.

شریف شحاده عضو پارلمان سوریه گفت: کل منطقه باید به آتش کشیده شود تا از نو بازسازی شود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمله به اعضای حزب الله، نوع واکنش آن و نیز دولت سوریه را به تجاوز اخیر بسنجد.

ژنرال صهیونیست: موشک باران القنیطره با اهداف انتخاباتی انجام شد

یک ژنرال رژیم صیهونیستی حمله موشکی این رژیم به القنیطره و ترور تعدادی از عناصر مقاومت لبنان را با اهداف انتخاباتی مرتبط دانست.

به گزارش خبرگزاری بسیج پرس، ژنرال "یوآف گالنیط" در اظهاراتی در گفت‌وگو با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که زمان‌بندی حمله موشکی به النقیطره برای ترور رهبران حزب‌الله لبنان تصادفی نیست.

وی ادامه داد که زمان انجام این ترور با انتخابات اسرائیل ارتباط دارد. این ژنرال اسرائیلی به مورد مشابه ترور رهبران مقاومت از جمله ترور "احمد الجعبری" فرمانده گردان‌های القسام در سال 2012 با اهداف انتخاباتی اشاره کرد.

همزمان با حمله موشکی صهیونیست‌ها به خاک سوریه

تلاش  تروریست‌‌های سوریه برای ورود به خاک لبنان ناکام ماند

تروریست‌های وابسته به جبهه النصره لبنان هم‌زمان با حمله موشکی رژیم صهیونیستی بر ضد عناصر مقاومت، اقدام به نفوذ در منطقه وادی حمید در عرسال کرده بودند که در عملیات خود شکست خوردند.

خبرنگار النشره در بقاع اعلام کرد که ارتش لبنان عملیات نفوذ عناصر جبهه تروریستی النصره در منطقه وادی حمید در عرسال را هم‌زمان با موشک باران رژیم صهیونیستی بر ضد عناصر مقاومت متوقف کرده است.

گمانه زنی صهیونیست ها در مورد واکنش احتمالی حزب الله

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بعد از حمله تروریستی این رژیم به القنیطره با نگرانی سناریوهای موجود در مورد واکنش احتمالی حزب‌الله به این تجاوز آشکار را بررسی کردند.

رژیم صهیونیستی در محافل رسمی خود از تجاوز بالگرد نظامی به منطقه القنیطره سوریه و موشک باران کاروان عناصر حزب‌الله لبنان در این منطقه سخن به میان نیاورده است، اما رسانه‌های این رژیم بخش گسترده‌ای از مطالب خود را به این موضوع اختصاص داده و این خبر در تیتر اخبار و تحلیل‌های این رسانه‌ها قرار گرفته است.

در این میان بررسی ابعاد واکنش احتمالی حزب‌الله لبنان به یکی از مهم‌ترین محورهای بررسی در رسانه‌های صهیونیستی تبدیل شده است، شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان اصلی بخش اخبار خود را به این حمله اختصاص داده و به نقل از منابع خارجی نوشت که این حمله موفق به از بین ‌بردن یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان شده است. این فرد فرمانده نیروهای هجومی حزب‌ الله بوده و شخصی است که اسرائیل او را مسئول برنامه‌ریزی حمله احتمالی آینده حزب‌الله به شمال سرزمین‌های اشغالی می‌دانست، علاوه بر اینکه فرزند عماد مغنیه نیز در این حمله شهید شده است.

الون بن دیوید تحلیلگر نظامی این شبکه تلویزیونی در این رابطه گفت: شکی نیست که این یک دستاورد برای اسرائیل است، این فرد ( ابو علی الطباطبایی) از سال‌ها پیش خواب را از چشم افسران ارتش اسرائیل در شمال گرفته بود، وی نیروهایی را تأسیس کرد که احتمالاً در حمله به شهرک‌های اسرائیلی داخل الجلیل و تسلط بر آن ها دست خواهند داشت.

وی در مورد واکنش احتمالی حزب‌الله به این حمله گفت که ارزیابی‌های اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد که حزب‌الله به این حمله واکنش نشان خواهد داد، اما این واکنش فوری و اتوماتیک وار نخواهد بود. حزب‌الله این موضوع را در حال حاضر بررسی کرده و در مورد زمان و مکان واکنش تفکر خواهد کرد. این واکنش می‌تواند در مزارع شبعا صورت گرفته یا اینکه در ابعاد گسترده در در مرزهای شمالی انجام شود.

خبرنگار شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی مستقر در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی نیز در تشریح اوضاع مرزها گفت که تقریباً بعد از 2 ماه از آرامش نسبی در مرزها تنش در مرزهای شمالی احساس شد و از ساعتی پیش صدای پرواز هواپیماها به گوش می‌رسد و حتی هواپیماها هم دیده می‌شوند. گشتی‌های گارد مرزبانی در طول مرزها مستقر هستند و می‌توان گفت این گشتی ها در راستای تقویت نیروها در مرزها مستقر شدند.

وی ادامه داد که از نیروهای امنیتی خواسته شده است که کاملاً هوشیار باشند و از ارتش نیز خواسته شده تا حالت آماده‌باش خود را افزایش دهد، براساس این گزارش منابع رسمی اعلام کردند که از عناصر گروه‌های مستقر در شهرک‌های صهیونیست نشین خواسته شده تا در نزدیکی شهرک ها باقی بمانند.

المنار: اوضاع جنوب لبنان به حالت عادی بازگشت

پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و لبنان و به شهادت رسیدن چندین تن از رزمندگان مقاومت، اوضاع در جنوب لبنان عادی گزارش شده است.

خبرنگار شبکه المنار در جنوب لبنان گزارش داد که اوضاع در جنوب لبنان عادی است و در حال حاضر هواپیماهای رژیم صهیونیستی در آسمان لبنان دیده نمی شوند بلکه و پرواز جنگنده های این رژیم در آسمان فلسطین اشغالی محدود است.
علی شعیب خبرنگار شبکه المنار در جنوب لبنان همچنین گزارش داد که پرواز جنگنده های رژیم صهیونیستی بر فراز مزارع اشغالی شبعا مشاهده می‌شود.

درحمله موشکی عصر دیروز رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه 6 تن از رزمندگان مقاومت از جمله فرزند شهید عماد مغنیه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام//