شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

اعلام موجودیت ابر قدرت جدید در قرن 21

بسیج پرس - اقدام روز گذشته سپاه پاسداران در خلیج فارس و تنگه هرمز و انهدام ماکت واقعی ناو «یو.اس.اس نیمیتز» آمریکا با دو فروند موشک بالستیک پیام های فراوانی داشت. پیام هایی که برخی رسانه های غربی آن را همزمان با مذاکرات هسته ای مهم می دانند.


اعلام موجودیت ابر قدرت جدید در قرن 21

به گزارش بسیج پرس؛ امام خمینی (ره) در پیام برائت از مشرکین در سال ۶۶ و پیام پذیرش قطعنامه در سال ۶۷ یکی از اهداف انقلاب را تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک قدرت بین المللی برتر مطرح کردند و اعلام کردند که اسلام سنگرهای دیگر جهان را فتح خواهد کرد. " اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل دنیا ی آن ها خواهیم ایستاد. " عبارت معنادار امام خمینی (ره) که این روزها تعبیر یافته است.

اقدام روز گذشته سپاه پاسداران در خلیج فارس و تنگه هرمز و انهدام ماکت واقعی ناو «یو.اس.اس نیمیتز» آمریکا با دو فروند موشک بالستیک پیام های فراوانی داشت. پیام هایی که برخی رسانه های غربی آن را همزمان با مذاکرات هسته ای مهم می دانند.

آسوشیتدپرس در بازتاب این رزمایش بزرگ گزارش داد: این رزمایش در نزدیکی تنگه هرمز انجام شده که یک آبراه مهم بین‌المللی است. علاوه بر این ایران در حالی این رزمایش را انجام داده است که مذاکرات هسته‌ای این کشور با گروه 1+5 در جریان است.

بازتاب این خبر از آن جهت برای رسانه های آمریکایی و اسراییلی مهم است چرا که پیش از این و حتی در اوج دوران جنگ سرد، هیچ کدام از دو قدرت آن روز چپ در دنیا نتوانستند هیمنه آمریکا را با رزمایشی مشابه زیر سوال ببرند، حال آنکه نیروی دریایی سپاه روز گذشته در اقدای محیرالعقول و البته شجاعانه با حمله به ماکت ناو «یو.اس.اس نیمیتز» آمریکا آرزوهای شوروی و چین در جنگ سرد را به واقعیت تبدیل کرد.

قدرت اول منطقه که تحولات کشورهای همسایه و آسیای غربی با اراده او رقم می خورد، امروز آمریکا را نیز به طور رسمی تهدید می کند. ابرقدرت جدید قرن 21 امروز لرزه برتن سان رژیم صهیونیستی انداخته است تا انجا که فرمانده کل سپاه اعلام می کند: قدرت بی‌نظیری ایجاد شده که ما دلمان نمی‌خواهد آن را به امتحان واقعی بگذاریم ولی اگر خدای نکرده چنین روزی پیش بیاید، قطعا دریای عمان و تنگه هرمز و خلیج فارس در تسلط کامل نیروهای دریایی ایران است.

اما معنای قدرت در عرصه بین الملل چیست؟ جمهوری اسلامی ایران  سی و پنج سال پیش زمانی که با انقلاب اسلامی شکل گرفت، کشوری با قدرت ملی بود. در دنیا سه تقسیم بندی قدرت وجود دارد. حد پایین قدرت، قدرت ملی است. حد متوسط، قدرت منطقه ای است. حد عالی قدرت بین الملی است. قدرت به معنای محور تمام روابط بین الملل است. کل جهان سیاست را یک کلمه تشکیل می دهد؛ قدرت. همه چیز براساس قدرت شکل می‌گیرد. اگر در ریاضیات عدد مفهوم محوری است در حوزه روابط بین الملل و جهان سیاست ، قدرت محوری ترین مفهوم است.

عملیات روزگذشته در رزمایش پیامبر اعظم(ص) که با رمز یا محمد رسول الله(ص) و فرمان سرلشکرجعفری فرمانده کل سپاه آغاز شد، اگرچه تنها بخشی از قدرت جمهوری اسلامی در پهنه دریا بود، اما بسیاری از حکام دست نشانده منطقه و رژیم صهیونیستی را به  وحشت انداخته است.

یک پایگاه عربی به نقل از یک تحلیلگر ارشد عربی همزمان با رزمایش اخیر نوشته بود: قدرت روزافزون نظامی جمهوری اسلامی اگرچه ضامن امنیت منطقه است اما پیامی هم برای حکام عرب دارد؛ واقعیت این است که حکام مستبد منطقه باید به زودی از قدرت کناره گیری کنند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» و «خبرگزاری رویترز» هم از دیگر رسانه‌هایی بودند که به سرعت خبر رزمایش سپاه پاسداران و هدف قرار گرفتن ماکت ناو آمریکایی را بازتاب دادند.

این اقدام سپاه که مطمئنا بازتاب های گسترده تری خواهد داشت، ضامن امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بود، چنانچه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در این رزمایش گفت: نیازی به حضور کشورهای دیگر در منطقه نیست. تکنولوژی ایران می‌تواند در اختیار سایر کشورها باشد و آنها می‌توانند روی قدرت نظامی منطقه حساب کنند.

رییس مجلس با ربط دادن اقتدار نظامی ایران و مذاکرات هسته ای گفت: هرچه مولفه‌های استقلال را بیشتر نمایان کنیم در گفت‌وگوهای بین‌المللی به نتایج مثبت‌تری دست می‌یابیم.

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز با اعلام در این رزمایش به دشمن نشان دادیم این توانایی‌هایی که فراهم کردیم برای برقراری امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: این رزمایش بازدارنده است تا دشمنان ما قصدی برای اعمال قدرت یا ایجاد ناامنی نداشته باشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر این موضوع که هدف ما برقراری امنیت برای شناورها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: پیام این همایش به کشورهای منطقه و متحدین ما، پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و پیام امنیت و صلح منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.

وی افزود: ما در این باره برادری‌مان را ثابت کردیم که مشکل ما دشمنان فرامنطقه‌ای هستند و ان‌شاءالله روزی وحدت و همدلی کشورهای منطقه بیشتر شود تا دشمن ما منطقه را ترک کند و منطقه امنیت کامل یابد.

سردار جعفری در ادامه پیرامون استفاده از دانش بومی در فناوری‌ها در این رزمایش گفت: سلاح‌ها و فناوری‌هایی که امروز به نمایش گذاشته شد برگرفته از تجربیات بعد از جنگ تاکنون است. البته سلاح و امکاناتی که ما امروز در اختیار داریم قابل مقایسه با زمان جنگ نیست و دشمن ضربه‌ای که از ما خورده است را فراموش نکرده است. این فناوری‌های پیشرفته امروز ما وقتی با نیروی ایمان ما مخلوط می شود ،قدرت بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. البته ما دلمان نمی‌خواهد این را به امتحان واقعی بگذاریم اما اگر چنین وضعی پیش بیاید قطعا منطقه دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس در تسلط کامل نیروی دریایی سپاه خواهد بود.

این رزمایش پیام دیگری هم داشت؛ یکی از پیام این رزمایش بازدارندگی است از اینکه دیگران حواسشان را جمع کنند و پیرامون حریم امنیتی جمهوری اسلامی اقدامی نکنند. جمهوری اسلامی ایران خود را مدافع امنیت تنگه هرمز می‌داند و رزمایش روز گذشته این مسئله را به خوبی نشان داد.

به نظر می رسد موازنه قدرتی که سالها پیش با تشکیل حزب الله و حمایت ایران از مقاومت در منطقه توسط ایران به هم خورد حالا در عرصه جهانی نیز به یک ظهور و بروز جدی رسیده است. انهدام ناو آمریکایی اولین قدم است.

انتهای پیام//

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد