شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

حجت الاسلام صدیقی: روزه میگیریم تا وجود خود را بیمه کنیم+ گزارش تصویری

حجت الاسلام صدیقی: روزه میگیریم تا وجود خود را بیمه کنیم+ گزارش تصویری

وارث: مراسم شب چهارم ماه مبارک رمضان در هیئت عشاق الحسین علیه السلام، با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مناجات خوانی حاج علی قربانی در مسجد شهید بهشتی برگزار شد.

در ادامه میتوانید متن سخنان حجت الاسلام صدیقی را بخوانید:


ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله است. مگر می شود مخلوقی در این جهان روزی نداشته باشد؟"وَ ما مِنْ دابَّهٍ فی الْأرْضِ اِلاّ عَلَی اللهِ ر‍ِزْقُها وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَ مُسْتَوْدَعَها کُلُّ فی کِتابٍ مُبینٍ" و نیست هیچ جنبنده‌ای در زمین مگر بر خداست روزی او و می‌داند قرارگاهش و آرامگاهش را به جملگی در کتابی روشن است.

آیات قرآن به قدری آرامش بخش است که هیچ روانشناسی این مقدار نمی تواند ایجاد اطمینان کند. پرودگار متعال در سوره مبارکه "ق" می فرمایند :" درآسمان است روزی شما اما رزق طعامی نیست بلکه هرچه خداوند به شما داده است در خزائن خودش قرار دارد"

دارایی خداوند در زمین نیست که موشک آمریکا بتواند آن را نابود کند. مثل اوضاع کنونی یمن که آب و غذا و همه چیز را نابود می کند. یمن اگر مقاومت کند خداوند نجات می دهد. "وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً ،وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْراً "(طلاق/2و3) و هر که از خدا پروا کند، خدا براى او راه بیرون شدن [از مشکلات و تنگناها را] قرار مى‏ دهد، و او را از جایى که گمان نمى‏برد روزى مى‏ دهد، و کسى که بر خدا توکل کند، خدا برایش کافى است، [و] خداوند فرمان خود را به انجام مى‏ رساند و خدا براى هر چیزى اندازه‏ اى قرار داده است!"

یکی از آثار و برکات تقوا این است که خداوند گره زندگی را باز میکند. خداوند خیرالرازقین است آن کسی که تقوا را رعایت کرده خدا به او رزق می دهد. این آیه از آیات توحیدی است. انسان وقتی خدا را فراموش می کند همواره محاسبات ظاهری انجام می دهد و به دنبال بیگانه می رویم.

تو بندگی چو غلامان به شرط مزد نکن

که خواجه خود روش بنده پروری داند

ما صاحب داریم کشور ما صاحب دارد دل شما باید محکم باشد و از تحریم ها نهراسید. آمریکا دشمن قسم خورده ای است که امتحان خودش را پس داده است. خدا را داشته باشید همه چیز به دست خداوند و به اراده اوست. تمام عوالم در تمام لحظات مهمان خداوند هستند اما در ماه مبارک رمضان پذیرایی خداوند مخصوص به مؤمنین است. "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ(سوره بقره ـ آیه 183 )"اى کسانى که ایمان آورده‏اید، روزه داشتن بر شما مقرر شد، هم چنان که بر کسانى که پیش از شما بوده‏اند مقرر شده بود، تا پرهیزگار شوید.

اگر انسان روایات و آیات را درباره ماه رمضان ببیند از شوق روح او پرواز میکند. روایت داریم که فرمود:"اگرمردم می دانستند باطن ماه مبارک رمضان خداوند چه عطایایی برای مهمانانش ذخیره کرده است آرزو میکردند تمام سال ماه رمضان باشد".

روزه چه برکت و حاصلی دارد؟ در این آیه خداوند می فرماید:"حاصل صیام، تقواست" تقوا سپری است که از آتش جهنم جلوگیری میکند. قدر این روزها را بدانیم. قدر این سفره های الهی را بدانیم. روزه میگیریم تا چشم وگوش و زبان و دامن خود را بیمه کنیم. روزه میگیریم تا وجود خود را بیمه کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد