شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

هیچ لشکری برای دشمن مانند زن بی‌حجاب کارآمدتر نیست

هیچ لشکری برای دشمن مانند زن بی‌حجاب کارآمدتر نیست

به گزارش فرهنگ نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در تجمع عفاف و حجاب در سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد در محل مهدیه با اشاره به 21 تیرماه به عنوان روز ملی عفاف و حجاب اظهار کرد: برخی از عناصر روشنفکر تلاش می‌کنند تا با ایجاد تحریف در تاریخ، مسئله حجاب و دفاع از آن را در جریان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران کمرنگ نشان دهند.
 
وی ادامه داد: انقلاب مردم مشهد در قیام مسجد گوهرشاد در دفاع از عفاف و حجاب نبود، بلکه یک مقاومت فرهنگی بود که به طور دقیق و مشخص این دفاع مردم برای دفاع از حجاب و مقابله با بی‌حجابی انجام شد.
 
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: روزی که انگلیس تصمیم به براندازی دین در کشور و جدا کردن آن از بدنه ایران به عنوان یک کشور اسلامی کرد، مقابله با حجاب به عنوان نخستین نقشه و در رأس حرکت و کار آنها بود.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در دو سوره «احزاب» و «نور» به صراحت و با جزئیات به مسئله حجاب پرداخته شده است، تأکید کرد: حجاب به عنوان یک واقعیتی در دینداری، اسلام‌گرایی و اعتقادگرایی مردم بوده که به صورت یک اصل مطرح شده، بنابراین منکر حجاب، منکر آیه قرآن، دین و کافر است.
 
وی اضافه کرد: حجاب یک نظر شخصی نبوده، بلکه این دو آیه قرآن به صراحت پوشش را تعیین و چادر را به عنوان اصل مهم برشمرده می‌شود، بنابراین چادر در فرهنگ ایرانی اسلامی به عنوان حجاب برتر بوده، اما کسی که چادر ندارد نیز بی‎حجاب نیست.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حجاب نیازمند تربیتی سالم است، عنوان کرد: همانطور که بی‎حجابی رضاخان با اجبار به نتیجه نرسید، باحجابی نیز به واسطه زور و اجبار موفق نمی‌شود.
 
آیت‌الله علم‌الهدی توضیح داد: ما با آزادی بی‌حجابی مخالفیم، اما نمی‌خواهیم به واسطه زور و اجبار آنها را باحجاب کنیم، در واقع دولت و دستگاه حکومتی موظف است تا با بی‎حجابی به عنوان یک ابزار تهاجم و جنگ نرم دشمن و ناهنجاری که سبب فساد جامعه و پیشقراول تهاجم فرهنگی می‌شود، مقابله کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مسئله مقابله با بی‌حجابی و برخورد امنیتی و قضایی کشور با آن، همچون برخورد با دزد و شرابخوار در جامعه است، اما باید با ابزار خودش با این ناهنجاری غیراجتماعی مقابله و مانع بی‌حجابی در جامعه شد.
 
وی، برخورد با بی‌حجابی را یک مسئله امنیتی در کشور دانست و اظهار کرد: دشمن ما در دنیا تجربه دارد که هیچ پیاده نظام و لشکری برای جامعه مسلمین از زن بی‌حجاب، آماده‌تر و کارآمدتر نیست، بنابراین به عنوان ابزار از آنها در این تهاجم استفاده می‌کنند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه تمامی متولیان فرهنگی جامعه از جمله سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما باید در راستای مسئله حجاب و عفاف فعال باشند، متذکر شد: برنامه‌هایی مانند سخنرانی، بیلبوردهای حمایت از حجاب و مانند اینها اگرچه لازم است، اما صداوسیما باید هنر خود را در استخدام حجاب قرار دهد و به تولید فیلم‌هایی با اثر تبلیغی بالا بپردازد که به مراتب می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری نسبت به چندین سخنرانی داشته باشد.
 
امام جمعه مشهد در پایان حجاب را یک کار فرهنگی معرفی کرد و گفت: کار فرهنگی باید در تمام خانواده‌های ایرانی و به وسیله مادران انجام شود و این اقدام باید‌ از سوی بانوان شروع شود؛ مسئله حجاب باید مانع اختلاط روابط بین زن و مرد شود، چراکه حجاب از چنین محیط‌هایی آسیب می‌بیند.
منبع: فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد