شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

مجلس قانونی تصویب کند که رئیس جمهور نتواند اصول نظام را تغییر دهد

مجلس قانونی تصویب کند که رئیس جمهور نتواند اصول نظام را تغییر دهد

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سعید قاسمی فعال فرهنگی کشورمان عصر امروز در مراسم سالگرد شهدای جمعه خونین مکه در سال 66 که در بهشت زهرا برگزار شد با انتقاد از مسئولان بابت فراموشی این حادثه مهم گفت: برائت خود را از مسئولان گیج و کلافه که موظفند هر سال برای این قربانیان مراسم بگیرند اعلام می کنم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نه تنها این واقعه را فراموش کرده اند بلکه تاکید دارند جامعه هم موضوع را فراموش کند گفت: با این حال 14 سال است که با همکاری دوستان هر ساله این مراسم گرامیداشت شهدای خونین مکه را برگزار می کنیم.

این فعال فرهنگی کشورمان با اشاره به اینکه مسئولان بنیاد شهید هم حتی جرات نمی کنند اسم این مراسم را ببرند گفت: اگر هم در برخی مواقع مسئولان ضد سعودی ها حرف می زنند در واقع از دست شان در رفته است.

قاسمی در تشریح واقعه خونین مکه و مقدمات آن به ناراحتی قلبی امام در سال های آخر جنگ پرداخت و گفت: یکی از موضوعاتی که قلب امام را در اواخر جنگ ناراحت کرد موضوع سعودی ها بود.

خبرگزاری دانشجو نوشت: این فعال فرهنگی کشورمان زمان برنامه ریزی سعودی ها را برای ایجاد حادثه خونین مکه، دو سال قبل از ابتدای جنگ دانست و بیان داشت که در این زمان کنفرانسی در طائف برگزار شد و طرحشان این بود که جمهوری اسلامی و شهرهای آن را از یکدیگر جدا کنند یعنی همان چیزی که امروز برای عراق و سوریه در نظر دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس طی یک عملیات، فردی یهودی الاصل به نام «آلریش وگنر» را مسئول عملیات کرده و وی را شش ماه قبل از حادثه به مکه آوردند و مسئولیت امنیت این شهر را به او دادند.


قاسمی به پیام امام در آن سال قبل از عزیمت حجاج به حج اشاره کرد و گفت: از این پیام چنین برمی آید که گویی امام بویی از جنایت و حادثه استشمام کرده بودند.

فعال فرهنگی کشورمان با اشاره به وقوع حادثه جمعه خونین مکه گفت: در این حادثه 250 حاجی از کشورمان به شهادت رسیدند.

این فرمانده دفاع مقدس با انتقاد از برخی مسئولان و خصوصا «حاج آقا خاطره» در مورد مماشات با عربستان سعودی،‌ به عنوان مثال به مرگ پادشاه عربستان  اشاره کرد و گفت: وقتی خطیب نماز جمعه ما در آن زمان از این به درک واصل شدن خوشحالی کرد حاج آقاخاطره ناراحت شد. باید هم ناراحت شود زیرا از کسی که وام دار آل سعود در فتنه 88 است چیزی جز این انتظار نیست.

قاسمی فراخوانی آمریکایی ها و روس ها برای حضور در خلیج فارس را یکی دیگر از جنایات آل سعود برشمرد و گفت: در سال آخر جنگ عربستان دستور داد کشتی های آمریکایی و روس به خلیج فارس عازم شوند و این یعنی اعلام جنگ رسمی.

فعال فرهنگی کشورمان با مرور بیانات امام (ره) در مورد اهمیت مراسم برائت از مشرکین تاکید کرد: براساس تعالیم امام روح الله و رهبر معظم انقلاب حجی که در آن برائت نباشد حج نیست.

وی با انتقاد مجدد از تحریف سخنان امام توسط عده ای گفت: حرف درگوشی با امام ملاک نیست بلکه 22 جلد صحیفه نور و خصوصا دو پیام آخر امام ملاک است.

قاسمی با بیان اینکه این عده تحت عنوان «سیاست» قصد روابط با کشورها از جمله سعودی ها را دارند گفت: معنای واقعی این سیاست یعنی پدر سوخته بازی! یعنی اینکه فابیوس که برادرخوانده نتانیاهو است به ایران بیاید و با ابتکار جلسه بگذارد!

وی کمک 52 میلیارد دلاری سعودی ها به عراق در جریان جنگ هشت ساله را از دیگر جنایات آل سعود عنوان کرد.

این فعال فرهنگی کشورمان با تقدیر از اظهارات برخی علما مبنی بر اینکه آل سعود لیاقت اداره مکه را ندارد گفت: این در حالی است که امام سال ها قبل گفته بودند آل سعود لیاقت تصدی حرمین شریفین را ندارد.
قاسمی با تاکید بر اینکه اگر در مورد شهدای جمعه خونین مکه از سوی مسئولان کاری نمی شود به این دلیل است که روسای جمهور اعتقاد دارند می شود با مقامات عربستان کنار آمد خاطرنشان کرد: مجلسی که شش تا و نصفی آنها اصولگرا هستند باید قانونی را تصویب کند که طی آن رئیس جمهور فقط کارکند و نتواند اصول و مبانی جمهوری اسلامی را در آن دست ببرد و دخل و تصرف کند.

وی در پایان ضمن بیان خاطره ای از شهید آوینی به آمادگی جوانان ما برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه اشاره و تاکید کرد: در واقع اولین مدافعان حرم همین حجاجی هستند که در سال 66 توسط آل سعود خائن به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد