شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آیت الله خاتمی: مسئولان به جای اظهارات حاشیه‌‌‌ساز به درد مردم و مالباخته‌ها برسند

آیت الله خاتمی: مسئولان به جای اظهارات حاشیه‌‌‌ساز به درد مردم و مالباخته‌ها برسند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سبک زندگی قرآنی گفت: یادها همواره  با ما هستند و ما با خاطرات همراه هستیم، خاطرات کودکی، دوران همراهی با خوبان، دوران جبهه و خاطرات پیروزمندانه اسارت از این موارد هستند، گویا یادها، یادمان‌ها و خاطرات جزء زندگی انسان هستند.

وی ادامه داد: قرآن کریم به سه یاد تکیه دارد، اول یاد خدا، دوم به یاد نعمت‌ها بودن و سوم یاد اولیای خدا بودن.

خطیب این هفته نماز جمعه با بیان اینکه باید در 8 عرصه به یاد خدا بود، اظهار داشت: در رویارویی با دشمن، به هنگام تصمیم، به هنگام قضاوت، به هنگام تقسیم، وقت عصبانی بودن در خلوت‌ها، در لذت‌های گناه‌آلود و وقتی که مشغول کار هستیم باید به یاد خدا بود.

بیشتر بخوانید

آیت الله خاتمی: ملت ایران اجازه موج‌سواری به ضدانقلابیون علیه نظام را نمی‌دهند

آیت‌الله خاتمی افزود: امروز قرار بود آیت‌الله موحدی کرمانی نماز جمعه این هفته تهران را  اقامه کنند که برای ایشان عذری پیش آمد و بنده اقامه نمازه جمعه را برعهده گرفتم.

وی با بیان اینکه دو ماه پیش‌رو ماه حضرت فاطمه (س) است و  این 2 ماه عطر فاطمه (س) را دارد و  باید فاطمیه اول و دوم را بزرگ بداریم.

خطیب این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت به خانواده حادثه‌دیدگان کارکنان نفتکش سانچی اضافه کرد: این شهدا شهیدان خدمت هستند و به حق این مصیبت بزرگ بود که این مصیبت را به خانواده عزاداران و بازماندگان آنها تسلیت می‌گویم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه روز ششم بهمن سالگرد حماسه‌ افتخارآمیز مردم آمل در مقابل هجوم کمونیست‌های از خدا بی‌خبر به این شهر است گفت: مردم آمل هزاران سنگر تشکیل دادند و در مقابل کمونیست‌ها ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: بنده هفته گذشته خطیب نماز جمعه این شهر بودم و برای بنده خاطره‌ای تعریف کردند به این مضمون که کمونیست‌ها در وهله اول که به آمل رسیدند به یک جوان برخورد کردند و لوله تفنگ را در مقابل او گرفتند و به او گفتند به امام اهانت کن، اما او این کار را نکرد و گفت درود بر امام (ره) کمونیست‌ها لوله تفنگ را بر دهان او گذاشتند و گفتند حال به امام توهین کن، اما او باز هم این کار را نکرد و آنها گلوله را در دهانش  خالی کردند و مغز آن جوان را متلاشی کردند. درباره این حماسه در آمل جا دارد که مستندات و فیلم‌هایی ساخته شود.

خطیب این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه اصل انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) بی‌هویت است اظهار داشت: شناسنامه انقلاب اسلامی ما امام راحل است و تداوم این انقلاب از رهگذر عمل به رهنمودهای آن بزرگ می‌گذرد، الحمدلله رهنمودهای او زنده است و از طریق مفسر صحیح و درست خط امام که امام خمینی را با تمام وجود لمس کرده (امام خامنه‌ای) که در جمع ما هستند برای ملت بیان می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه به حق انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوند بر جهان اسلام و به خصوص مردم عزیزمان بود ادامه داد: نعمت حاکمیت دین، استقلال، حاکمیت ملی مردم بر سرنوشت خود، امنیت، خداباوری ملی و ده‌ها نعمت دیگر از رهگذر انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شد.

وی با تاکید بر اینکه سنت خدا این است که نعمت‌ها با شکرگزاری می‌ماند، گفت: الحمدلله 39 سال است این انقلاب پابرجا مانده و ما خودمان را آماده می‌کنیم که چهلمین سال پیروزی انقلاب را در سال آینده جشن بگیریم.

خطیب این هفته نماز جمعه با بیان اینکه شکر نعمت خداوند دو بخش دارد گفت: یک بخش مردم هستند که انصافاً مردم دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اند البته چون این انقلاب برای خودشان است همیشه در این راه استوار بوده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه دهه فجر امسال باید بیشتر از سال‌های گذشته گرامی داشته شود، افزود: مردم همواره در راهپیمایی‌های 22 بهمن باشکوه شرکت می‌کردند اما امسال باید باشکوه‌تر شرکت کنند چون راهپیمایی امسال معنای عمیق‌تری از آنچه تاکنون داشته، دارد.

وی ادامه داد: دشمنان مردم با بازی‌های کودکانه می‌خواستند آسیب‌هایی به انقلاب بزنند ولی راهپیمایی‌های خودجوش مانع از این کار شد و تکمیل آن در 22 بهمن‌ماه اتفاق خواهد افتاد و مردم در این راهپیمایی اعلام خواهند کرد که ما تا آخرین نفس و قطره خون پای این انقلاب ایستاده‌ایم.

خطیب این هفته نماز جمعه با خطاب دادن مردم گفت: شما توطئه‌هایی از جمله جنگ قومیت‌ها، 8 سال دفاع مقدس، فتنه منافقین آدم‌کش، فتنه 78، 88 و دی‌ماه 96 را شما جمع کردید و فتنه‌های بعدی را نیز شما جمع کنید، چون شما می‌توانید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه توطئه منافقین را این مردم بودند که جمع کردند، اضافه کرد: فردی آمد و گفت نزدیک خانه ما یک خانه تیمی است که باید جمع‌شان کنید و اینگونه بود که توطئه‌های آنها برچیده شد. مردم همه پاسدار انقلاب هستند و هر کجا توطئه و توطئه‌گر دیدند به عنوان یک واجب باید خبر دهند.

وی با تاکید بر اینکه شکر مسئولان نظام خدمت به این مردم است اظهار داشت: گشودن گره از کار مردم وظیفه  و تکلیف مسئولان است چون آنها مسئولان را به این مسند آوردند و توقع دارند به مشکلاتشان بپردازند.

خطیب این هفته نماز جمعه با بیان اینکه دشمنان همواره طرح‌هایی برای ضربه زدن به انقلاب داشتند گفت: انقلاب اسلامی در غفلت کامل غرب به پیروزی رسید یعنی اینها اگر احتمال می‌دادند انقلاب اسلامی به این میزان عمق پیدا کند قطعاً در نطفه آن را خفه می‌کردند و خدا خواست که آنها کر و کور شوند و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: اگر کسی فکر کند آنها از براندازی عبور کرده‌اند، اشتباه کرده‌ آنها یک لحظه از براندازی عبور نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد بدبینی و ناامیدی در میان مردم هستند، افزود: ملتی که رهبری آنچنانی دارد که حتی دشمنان می‌گویند دوراندیش است و ملتی اینچنین وفادار دارد هیچ مشکلی نخواهد داشت و می‌تواند همه مشکلات را حل کند.

خطیب این هفته نماز جمعه با بیان اینکه دشمن در پی سوءاستفاده از ابزارهای جدید اطلاع رسانی به مانند کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام، اضافه کرد: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم بلکه موافق فضای مجازی سالم هستیم، که داخلی باشد و دشمنان دخالتی در آن نداشته باشند، وضعیتی که امروز داریم با وضعیتی که می‌خواهیم داشته باشیم فاصله زیادی دارد. مردم برای امنیت فرزندان و کشورشان فضای مجازی سالم می‌خواهند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مگس‌ها روی زخم می‌نشینند، ادامه داد: انتظار مردم از مسئولان این است که زخم‌ها برطرف شود که انتظاری بی‌جا نیست، کارگر کار می‌کند و می‌گوید سر ماه حقوق بنده را بدهید، این برای بنده که یک طلبه هستم زجرآور هست که کارگری 3 یا 4 ماه است که حقوق نگرفته است.

وی با بیان اینکه مسئولان به داد کسانی که مالباخته هستند برسند، اضافه کرد: نباید بعضاً واحدهای تولیدی تعطیل شوند و در 2 ماهی که به انتهای سال مانده مسئولان از حرف‌های حاشیه‌ای و چالشی بپرهیزند و به درد مردم برسند.

آیت الله خاتمی با اشاره به ساز جدید تضعیف روحانیت گفت: روحانیت به عنون سرمایه استقلال و عظمت ملت بوده‌اند؛ دیدید که اغتشاشگران بدتر از حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه، به برخی حوزه‌های علمیه حمله کردند که نشانه عمق کینه آنهاست.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: این روزها قصه بودجه را درآورده‌اند و در سایت‌ها و فضای مجازی درباره بودجه حوزه‌ها حرف‌هایی می‌زنند؛ به عنوان کسی که 45 سال است طلبه هستم، به مردم می‌گویم که والله یک ریال از حقوق ماهانه طلاب که به آن «شهریه» می‌گویند، از بودجه کشور نیست؛ از وجوهات و سهم امام  است که مردم می‌دهند.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: میانگین شهریه یک طلبه ما بین 500 تا 600 هزار تومان است و حتی شهریه‌ای که رهبر انقلاب می‌دهند و بالاترین شهریه است و بالاترین شهریه‌ای که یک عالم 20 سال درس خوانده می‌گیرد، زیر خط فقر است.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به مطرح کردن مباحثی درباره بیمه طلاب علوم دینی گفت: طلبه‌ها هم شهروند این کشور هستند و باید مثل بقیه بیمه باشند؛ شورای عالی حوزه، استقبال می‌کند که برای بیمه طلاب استقلال داشته باشد، اما الان پولش نیست، وگرنه آرزوی همه علما و شورای عالی حوزه، استقلال مالی حوزه‌هاست.

دیدار امام خامنه ای با خانواده سردار شهید علی ییلاقی+فیلم

دیدار امام خامنه ای با خانواده سردار شهید علی ییلاقی+فیلم

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم
...شماها جوانید، شماها نسل سوّمید؛ اوّلاً جوان این نسل، جوان نسل سوّم، از جوان نسل اوّل امیدبخش‌تر است درصورتی‌که بتواند ایمانش را حفظ کند. جوان نسل اوّل، کسانی بودند که از روی احساسات، از روی هیجان [کار کردند]؛ احساسات بود، احساسات خوبی هم بود و همان احساسات کار کرد، یعنی یک نظام کهن را سرنگون کرد و اسلام را رو آورد؛ این را ما کوچک نمیگیریم، امّا غالباً دانه‌دانه‌ی افراد ــ نمیگویم همه ــ از روی احساسات لانه‌ی جاسوسی را آن روز رفتند و با شجاعت تمام گرفتند، امّا بعداً رفتند با آمریکایی‌ها صحبت کردند و عذرخواهی کردند؛ این ناشی از چیست؟ ناشی از کم‌عمق بودنِ آن انگیزه است. آن انگیزه متّکی به یک زیرساخت محکم نبود؛ انگیزه بود، امّا زیرساختش محکم نبود. جوانهای امروز  ــ [هرچند] بعضی [از آنها] هستند که بی‌خیال در خیابان راه میروند؛ زمان جنگ هم بودند، نه اینکه نبودند ــ امّا آن [جوانی] که دنبال وظیفه میرود، میفهمد چه‌کار دارد میکند. یک نمونه‌اش همین حججی است و صدها نمونه، بلکه هزارها نمونه از این قبیل وجود دارد.
لذا من به جوان امروز درصورتی‌که انگیزه و ایمانش درست باشد، اعتمادم و امیدم بیشتر است تا به جوان آن روز. شماها آن جوان امروز هستید. آینده مال شماها است، این مملکت مال شماها است. ما میرویم، ما نقشمان تمام شده، ما خواهیم رفت؛ آن که میماند و این کشور را باید به اوج برساند، شماها هستید. هرچه میتوانید خودتان را بسازید، هم از لحاظ فکری بسازید، هم از لحاظ ایمانی بسازید؛ هم فکر را درست کنید، هم ایمان و دل را درست کنید. با خدا اُنس داشته باشید، اگر میتوانید، تا آنجایی که میتوانید، نماز شب بخوانید؛ نماز را خوب بخوانید، با توجّه بخوانید، قرآن را بخوانید. اینها چیزهایی است که میتواند جای این شهدا را پر کند؛ این کارها لازم است. من به شماها بیشتر امید دارم، به همین جوانِ نسل شما؛ [البتّه] اشخاص شما را نمیخواهم بگویم، چون آشنایی ندارم، امّا به این نسل من بیشتر اعتماد دارم و بیشتر امید دارم تا آن [نسل قبلی].

روایت تاریخی | «حماسه ششم بهمن آمل؛ درسی برای امروز و آینده»

روایت تاریخی | «حماسه ششم بهمن آمل؛ درسی برای امروز و آینده»

ششم بهمن‌ماه ۱۳۶۰ مصادف است با شورش مسلحانه‌ی گروهی از معارضین و افراد ضدانقلاب در آمل با هدف فتنه‌انگیزی علیه انقلاب نوپای اسلامی. در این روز تاریخی مردم آمل با بصیرت و شجاعتی مثال‌زدنی به مبارزه با آنها پرداخته و در کمترین زمان ممکن سرکوب‌شان کردند.
آنچه در ادامه می‌‌آید گزیده‌ای از روایت تاریخی «حماسه ششم بهمن مردم آمل» در بیانات رهبر انقلاب اسلامی است که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آن را به مناسبت این روز منتشر می‌کند.

* قضیه ششم بهمن آمل؛ درسی برای امروز و آینده ملت ایران
قضیه‌ی ششم بهمن آنقدر اهمیت داشت که امام بزرگوار ما آن را در وصیتنامه‌ی تاریخی خود هم مندرج کردند، آن را یادگار گذاشتند؛ یعنی فراموش نشود. حالا چرا فراموش نشود؟ برای اینکه حوادث تاریخی، هم درس است، هم عبرت است. قضایای جاری بر یک ملت، قضایائی است که در برهه‌های مختلف غالبا تکرار میشود. امروز بیست و هشت سال از آن زمان میگذرد، اما راه جمهوری اسلامی که عوض نشده است؛ دشمنان جمهوری اسلامی هم عوض نشدند. پس آنچه که آنجا اتفاق افتاد، میتواند برای امروز و برای آینده تا هر وقتی که ملت ایران به حول و قوه‌ی الهی دلبسته‌ی این اصول و این انقلابند، عبرت باشد، درس باشد؛ لذا نباید فراموش بشود.

خب، حالا در فضائل ششم بهمن آمل یک جمله‌ی دیگر هم عرض کنیم. «هزار سنگر» یعنی چه؟ ظاهر قضیه این است که در درون شهر، مردم در مقابل گروه‌های اشرار و متجاوز سنگر درست کردند - حالا یا هزار تا، یا بیشتر یا کمتر - اما من یک تفسیر دیگری دارم: این سنگرها سنگرهای درون خیابانها نیست، این سنگر دلهاست؛ هزار تا هم نیست، هزاران سنگر است؛ به عدد هر مومنی، هر انسان باانگیزه‌ی باشرفی، یک سنگر در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد. اگر یک ملت وقتی به دنبال یک هدفی حرکت میکند، نداند سر راه او چه خطراتی است، چه کمین‌کرده‌هائی هستند، چه باید کرد در مقابل اینها، خود را رها کند، قید و بندهای خود را رها کند، بی‌خیال باشد، ضربه خواهد خورد. همه‌ی ملتهائی که در جهت یک هدف بزرگی حرکت کردند و وسط راه ضربه خوردند و گاهی آنچنان افتادند که دیگر قرنها بلند نشدند، مشکلشان از همین جا آغاز شد: ندانستند چی در انتظار آنهاست و خود را برای مواجهه‌ی با آن آماده نکردند. درسهای گذشته این کمک را به ما میکند که راهمان را بفهمیم، بشناسیم، کمینها را بشناسیم، کمین‌کرده‌ها را بشناسیم.

انقلاب اسلامی با آن عظمت پیروز شد. مردم آمدند با تن‌های خودشان، با جسمهای بی‌پناه و بی‌زره خودشان در مقابل سلاح عوامل رژیم جبار ایستادند و انقلاب را پیروز کردند؛ بعد همین مردم آمدند به جمهوری اسلامی رأی دادند و جمهوری اسلامی را انتخاب کردند. خب، یک انسان باانصاف و باشرف، در مقابل این خواست مردم چه میکند؟ بعضیها آمدند وسط میدان، ادعای طرفداری از مردم کردند، خودشان را دموکراتیک خواندند، خودشان را طرفدار خلق معرفی کردند؛ آن وقت با همین خلقی که این نظام را با این بهای سنگین سر کار آورده بودند، شروع کردند به مقابله کردن. توشان منافق بود، کافر صریح بود، طرفدار غرب بود، متظاهر به دین هم بود؛ همه‌ی اینها با هم شدند یک جبهه، یک حرکت، در مقابل نظام اسلامی، در مقابل ملت ایران. ادعای طرفداری از مردم کردند، با مردم درافتادند؛ ادعای طرفداری از دموکراسی و آرا مردم کردند، با آرا مردم و نتیجه‌ی آرا مردم درافتادند؛ ادعای روشنفکری و آزاداندیشی و آزادفکری کردند، به طور متحجرانه چهارچوبهای القائی متفکرین غربی را -که آمیخته‌ی به بدخواهی و بددلی بود- قبول کردند؛ آمدند مقابل ملت ایران. اول با حرفهای روشنفکرانه یا شبه‌روشنفکرانه شروع کردند به امام و به جمهوری اسلامی و به مبانی امام اعتراض کردن، انتقاد کردن، حرف زدن؛ بعد یواش‌یواش رودربایستی را کنار گذاشتند، آمدند توی میدان، مبارزه‌ی فکری را، مبارزه‌ی سیاسی را تبدیل کردند به مبارزه‌ی مسلحانه یا اغتشاشگری -اینها توی کشور ما اتفاق افتاد؛ مال تاریخ نیست، مال همین دهه‌ی اول انقلاب است- شروع کردند مزاحمت کردن. به جای اینکه بنشینند فکر کنند، ببینند مشکلات کشور چیست -این همه مشکلات متوجه کشور ما بود؛ مقداری از گذشته مانده بود، مقداری را تحمیل میکردند- به حل این مشکلات کمک کنند، به مسئولین کمک کنند، اگر به نظرشان میرسد که باید راهنمائی کنند، راهنمائی کنند، اگر زیر یک باری را باید بگیرند، به جای اینکه بگیرند، افتادند سینه به سینه شدن، معارضه کردن، بدگوئی کردن؛ بعد هم هر جا توانستند، با مردم مواجه شدن، در بخشهای مختلف. کشور در مرزها درگیر جنگ بود، به جنگ هم بی‌اعتنائی کردند؛ داخل همین خیابانهای تهران، سر هر چهارراهی که توانستند، سر هر گذری که دستشان رسید، بنا کردند با جمهوری اسلامی و با نظام مقابله کردن.

خب، جمهوری اسلامی هویتی غیر از هویت مردم و ایمان مردم و عزم مردم که ندارد. امروز هم همین جور است. ما کسی نیستیم، ما چیزی نیستیم؛ خدای متعال به وسیله‌ی این مردم و این دلهاست که این نظام را حمایت میکند؛ «هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین». خداوند متعال به پیغمبرش میفرماید که پروردگار، تو را به وسیله‌ی مومنین یاری کرد. جمهوری اسلامی امروز هم همین جور است، آن روز هم همین جور بود. ما وسیله‌ی دیگری نداریم؛ وسیله، همین ایمانهای مردم است که از هر سلاحی کارآمدتر است، از هر وسیله‌ای موثرتر است. آن روز هم همین جور بود. مردم آمدند این توطئه‌ها را جارو کردند. ۱۳۸۸/۰۱۱/۰۶


* حرکت مردم آمل در مقابل معارضین؛ نمونه پیروی از اهل بیت علیهم‌السلام
در همین داستان آمل که یک حرکت مردمی عجیبی مردم آمل نشان دادند، اینکه امام (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) در وصیتنامه از مردم آمل اسم آوردند، نشان‌دهنده‌ی عظمت کار اینها -قشرهای مختلف، حتی زنها- است. دخترک چهارده پانزده ساله در همین داستان آمل، میرود میجنگد و به شهادت میرسد. البته سوابق مردم مازندران که زیاد است؛ من بارها گفته‌ام، از دورانهای قدیم این منطقه‌ی طبرستان و منطقه‌ی پشت این جبال سربه‌فلک‌کشیده که لشکریان فاتح خلفا نمیتوانستند از این جبال عبور بکنند، فراریان خاندان پیغمبر، این جوانهایی که در مدینه و در کوفه و در مناطق عراق و حجاز زیر فشار قرار میگرفتند، خودشان، زن‌وبچه‌هاشان فرار میکردند و خودشان را میرساندند به آن طرفی که نیروهای مسلح آن روز نمیتوانستند برسند. لذا مردم مازندران از وقتی که مسلمان شدند، پیرو اهل‌بیت بودند؛ یعنی از همان اول، اسلام اینها همراه بود با پیروی از اهل‌بیت (علیهم‌السلام). یک چنین کار بزرگی [کردند]. ۱۳۹۲/۰۹/۲۵

اطلاعیه

بسم الله الرحمن الرحیم

ما باید از شهر آمل و مردم فداکار آن تشکر کنیم (حضرت امام خمینی (ره)

بمناسبت سالگرد حماسه اسلامی  ششم بهمن سال 60 آمل و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این واقعه ، مراسم باشکوهی به همراه نماز عبادی سیاسی جمعه لاریجان در روستای نیاک برگزار می گردد

زمان: روز جمعه 96/11/6 از ساعت 10 صبح تا 14 به صرف نهار

 مکان: مسجد جامع و حسینیه سید الشهدای نیاک

 بدینوسیله از همه برادران و خواهران ایمانی بالاخص طایفه محترم نیاک برای شرکت در این مراسم دعوت بعمل می آید

ستاد برگزاری مراسم شهدای ششم بهمن نیاک

حماسه 6 بهمن به برکت غیرت مردم آمل در قاموس انقلاب ماندگار شد

حماسه 6 بهمن به برکت غیرت مردم آمل در قاموس انقلاب ماندگار شد

سردار غلام‌حسین غیب‌پرور در مراسم گرامی‌داشت حماسه اسلامی 6 بهمن سال 60 آمل که در مصلی قدس این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه حماسه تاریخی مردم آمل رخدادی برای انقلاب و عزتی ماندگار شد، گفت: این رخداد به برکت غیرت انقلابی مردم آمل با تقدیم 41 شهید در قاموس انقلاب اسلامی ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن هیچ‌گاه حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی را نفهمید، متذکر شد: به حضرت امام پیشنهادی همانند واتیکان دادند تا همان رفتاری که با رهبران واتیکان دارند با او داشته باشند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: اگر جنگ هشت ساله دفاع مقدس بیست سال هم طول می‌کشید مردم انقلابی ایران تا پای جان در برابر دشمن می‌ایستادند اما استکبار جهانی هیچ‌گاه این موضوع را درک نکرد.

وی با اشاره به اینکه بهشتی به تنهایی یک امت بود، یادآور شد: رجایی و باهنر را مظلومانه ترور کردند اما همگان دیدند که مردم در مراسم بزرگداشت آنها چه حماسه‌ای آفریدند.

غیب‌پرور با بیان اینکه آمریکا در خصوص6 بهمن سال 60 اشتباه بزرگی مرتکب شد، خاطرنشان کرد: وجود جریان کمونیست در شمال کشور قبل از انقلاب، آمریکایی‌ها را به طمع انداخت و این بار کمونیست‌ها با منافقین کوردل در خواب اعتلای نامبارکی برای ایران بودند.

وی افزود: مدتی در جنگل در فکر طراحی نقشه‌های مختلف بودند تا آمل را تصاحب کنند و این شهر را کانونی برای کشور گشایی آنها در زاویه به زاویه این مرز و بوم بشود اما اشتباه کردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه دشمن در انتخاب خطه مازندران و سرزمین مقدس آمل اشتباه کرد، متذکر شد: آمل به حکومت مرعشیان جانی دوباره داد و اگر امام هشتم از کویر یزد و طبس به مشهد رفت وجود مردمان طبرستان و آمل بود.

سردار غلامحسین غیب‌پرور با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه مردمان ایران را نشناخت اما همیشه در حال توطئه است اظهار کرد: دشمن در سوریه توطئه‌ای چید و موجب مدافعان حرمی شد که تا پای جانشان در دفاع از حرم ایستادند.

وی تصریح کرد: ملت ایران به یمن اسلام بیدار شدند و زیر بیرق مبارک انقلاب اسلامی زمینه ظهور را فراهم خواهند کرد.

این مسول با اشاره به اینکه امیدی به بیداری دشمن نداریم، یادآور شد: دشمن در جبهه باطل و مدافعان حرم و ملتی که تا آخرین قطره خونشان پای انقلاب هستند در جبهه حق علیه یکدیگر مبارزه جانانه‌ای خواهند داشت و معتقدیم که مشی اسلام حق است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خانواده شهدا بر حقانیت راهی که می‌رویم حجت هستند, خاطرنشان کرد: سکاندار انقلاب، آگاهانه امامت جامعه بیدار را در دست دارد و امیدواریم مسوولین و دولت هم درک کنند که راه سعادت، همراهی با ملت انقلابی است.

سردار غیب‌پرور در پایان تاکید کرد: آمل مزین به وجود علمای بزرگی است که در تاریخ ایران و اسلام همانند ستاره درخشانی هستند.

منبع:سفیرهراز

ناگفته‌های حادثه آمل از زبان سردار شعبانی

ناگفته‌های حادثه آمل از زبان سردار شعبانی فرمانده سپاه آمل در سال1360


شما در زمان واقعه‌ی شش بهمن سال 60 آمل، فرمانده‌ی سپاه آمل بودید. ابتدا از فضای سیاسی- اجتماعی که این حادثه رخ داد، توضیح دهید.پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یک صف‌بندی ملموسی بین گروه‌های سیاسی - که قصد سهم‌خواهی داشتند - به‌وجود آمد. در این بستر که تا حدودی ناشی از فضای اول انقلاب بود، گروه‌های سیاسی با گرایشات مختلف نظیر منافقین، کمونیست‌ها، لیبرال‌ها و... سعی داشتند تا سهم بیشتری از قدرت را تصاحب کنند. یکی از این جریان‌های چپ، - که عامل اصلی حوادث آمل بود- "اتحادیه‌ی کمونیست‌های ایران" بود که اعضای آن از لحاظ فکری، وامدار تفکر مائویستی بودند. مشی این گروه قبل از انقلاب، صرفا‍ً مشی سیاسی و فرهنگی بود که فعالیت‌های‌شان نیز بر این مبنا تعریف می‌شد. اما پس از انقلاب و به‌خصوص پس از عزل بنی‌صدر سران این اتحادیه در اهداف و روش‌های خود تغییر ساختاری دادند و مشی مبارزات مخفی و مسلحانه را در پیش گرفتند. شاخصه‌ی مبارزاتی این اتحادیه - که در ابتدا متشکل از 53 نفر بود- مبارزات فیدل کاسترو و چه‌گوارا در آمریکای لاتین بود. اما برای همراه کردن مردم، روش مائو در چین را برگزیده بودند.



به چه دلیل، شمال کشور را برای فعالیت‌های شورش‌گرانه‌ی خود انتخاب کردند؟ پس از علنی شدن مشی مسلحانه‌ی ضدانقلاب، منافقین، اتحادیه‌ی کمونیست‌ها و... آن‌ها برنامه‌ها و طراحی مبارزاتی خود را در خانه‌های تیمی و مخفیانه انجام می‌دادند و به‌اصطلاح، از روی زمین به زیر زمین رفتند. پس از حادثه‌ی 30 تیر و فرار بنی‌صدر و افزایش ترورها، طرحی به‌نام مالک و مستأجر از سوی نظام اسلامی اجرا شد که در پی آن، هر مالکی موظف بود که هویت مستأجر خود را با ارائه‌ی شناسنامه نشان دهد. اجرای این طرح باعث لو رفتن و شناسایی آن‌ها شد. از طرفی هم پس از خروج رجوی و بنی‌صدر از کشور، هنوز خط خروج برای آن‌ها آماده نبود. بنابراین بهترین مکان برای آن‌ها جنگل‌های شمال کشور بود.


بقیه ناگفته ها درادامه مطلب


ادامه مطلب ...